Captcha en ReCAPTCHA

Captcha

En captcha is een test voor bijvoorbeeld een contactformulier op een website om te kijken of er sprake is dat het formulier door een mens wordt ingevuld in plaats van een geautomatiseerd systeem (spam robot). Captch staat voor Completely Automated Plublic Turing test tot tell Computers and Humans Apart. Een captcha die veel wordt gebruikt is dat onderaan een formulier enkele tekens staan die je moet overnemen. Zo weet de website dat als dit goed wordt ingevuld dat er geen sprake is van geautomatiseerde invoer van het contactformuler en kan spam worden voorkomen.

ReCAPTCHA

Google heeft reCAPTCHA (versie 2) ontwikkeld en daarmee krijg je onderaan een formulier een selectie te zien, waarbij je moet aanvinken dat je geen geautomatiseerd systeem bent. Er staat dan ‘Ik ben geen robot’. Hiervoor maken wij via een Google account een reCAPTCHA aan en via een API kunnen wij dan de reCAPTCHA activeren.

ReCAPTCHA versie 3

Tegenwoordig is er ook een versie 3 waarbij de gebruiker van de website niets meer hoeft in te vullen. De zogenaamde bots worden op de achtergrond al gededecteerd en tegengehouden.

Over deze blog

Wij schrijven regelmatig blogs over onze producten en interesses. Ook mailen we dat regelmatig naar onze klanten en relaties. Wilt u op de hoogte blijven? Dat kan door een gratis abonnement op onze nieuwsbrief.

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

There is no form with title: "SEOWP: MailChimp Subscribe Form – Vertical". Select a new form title if you rename it.

Offerte aanvragen?

Wij bieden producten en diensten voor uiterst concurrerende prijzen met een hoge service.