Krijg meer klanten met een landingpage

krijg meer klanten met landingpages

Krijg meer klanten met een landingpage. Een landingspage kan voor meer leads en conversies zorgen. Met een landingpage kun je de bezoeker stimuleren om een specifieke actie uit te voeren. Daarbij wordt de focus wordt gelegd op een bepaald product of een service die je verkoopt.

Verschillende landingpages

Er is een onderscheid tussen een uitgebreide landingpage die veel informatie bevat om de bezoeker te overtuigen en een meer eenvoudige landingpage waarbij een bezoeker bijna niet overtuigd hoeft te worden en waarbij er maar één mogelijkheid is, namelijk actie.

Ook zijn er simpele landingpages waarbij het doel is dat bijvoorbeeld iemand een mailadres opgeeft, een splashpage wat een pagina is waar op je terecht komt als je naar een site gaat (bijvoorbeeld aandacht voor een event) en zo zijn er nog meer voorbeelden. Het gaat in hoofdzaak om het stimuleren van conversies.

Opbouw van een landingpage

Op een landingpage kan afhankelijk van het doel verschillende content staan, maar er is altijd wel sprake van een krachtige titel, een boeiende inhoud, een call-to-action (CTA) en goede afbeeldingen. Het gaat er om de bezoeker uit te dagen en een gevoel van urgentie te geven en te zorgen dat er actie komt. Daarom is alles wat niets met het aanbod te maken heeft, niet nodig.

Het verschil tussen een landingspage en andere pagina’s is het doel. Het doel van een landingpages is dat ze product- en actiegericht zijn. Ze zijn een middel om van je website bezoeker een klant te maken. Vaak is een minimaal ontwerp, zonder afleidingen, het beste.

Enkele tips voor een goede landingspage zijn

  • De eerste indruk telt
  • Zorg dat de pagina simpel is
  • Zorg dat de pagina snel wordt geladen
  • Zorg voor aantrekkelijke teksten
  • Zorg voor een goed ontwerp
  • Maak gebruik van (echte) reviews)
  • Test of de landingspage goed werkt met een AB test en Analytics

Interesse in een goede landingpage? Wij komen dit graag met je bespreken!

Over deze blog

Wij schrijven regelmatig blogs over onze producten en interesses. Ook mailen we dat regelmatig naar onze klanten en relaties. Wilt u op de hoogte blijven? Dat kan door een gratis abonnement op onze nieuwsbrief.

Offerte aanvragen?

Wij bieden producten en diensten voor uiterst concurrerende prijzen met een hoge service.