Webhosting en e-mail via Getaweb

Voor toegang tot de webhosting en e-mail van Getaweb kunt u gebruik maken van onderstaande gegevens.

Support van Getaweb

Webhosting van Getaweb

Voor onze webhosting maken wij gebruik van het programma Plesk. Dit is een webapplicatie voor het beheren van websiteconfiguraties. Met Plesk bieden wij onze klanten een webinterface om de website en e-mail naar wens te configureren en te beheren.

Inloggen op Plesk gaat met behulp van de door u ontvangen gebruikersnaam en wachtwoord via de volgende url: https://getaweb-hosting.nl:8443

Een beginnershandleiding staat hier.

E-Mail instellen

In Plesk hebben wij één of meerdere e-mailadressen gemaakt. De onderstaande gegevens kunnen overgenomen worden in uw e-mailprogramma.

Inkomende e-mail

Type: IMAP of POP
Serveradres: getaweb-hosting.nl
Beveiligingsprotocol: SSL
Poort: bij keuze IMAP is dit 993 en bij keuze POP is dit 995

Wat is het verschil tussen POP en IMAP?

Het grote verschil tussen deze twee is dat bij POP alle e-mail wordt gedownload van de mailserver en bij IMAP de mail juist op de server blijft staan. Welk protocol de voorkeur geniet, ligt volledig aan jou. Als je je e-mail op meerdere locaties wilt kunnen lezen, je e-mail veilig wilt bewaren of schijfruimte op je harde schijf wilt besparen, dan kun je het beste kiezen voor IMAP. Wil je echter graag alle e-mail zelf archiveren, schijfruimte op je (account op de) webserver besparen of heb je geen constante verbinding met internet, dan is POP vaak een betere keuze. Wij hanteren een fair-use wat betreft opgeslagen e-mail.

Uitgaande e-mail

Type: SMTP
Serveradres: getaweb-hosting.nl
Beveiligingsprotocol: SSL
Poort: 465
Authenticatie: Ja (Wachtwoord)

Webmail

U kunt uw e-mail ook benaderen via internet door webmail te gebruiken. Typ dan in de browser webmail.uwdomeinnaam.nl (verander uwdomeinnaam ook daadwerkelijk in uw eigen domeinnaam). Daarna kunt u inloggen met uw e-mailadres en wachtwoord.

Zelf e-mailadres aanmaken

U kunt ook e-mailadressen toevoegen en beheren. Dit gaat met behulp van Plesk (zie Webhosting). U kunt hier ook bijvoorbeeld een afwezigheidsmelding toevoegen. Zie voor een instructie deze pagina.

Spamfilter gebruiken?

Om spam tegen te gaan kunnen wij de spamfilter activeren. Wij gebruiken de spamfilter SpamExperts.  Via je hostingpakket kun je dan de spamfilter beheren. Dit kun je aanvragen via: https://getaweb.nl/supportaanvraag
Meer informatie over de spamfilter staat op: https://getaweb.nl/spamfilter/

Automatisch beantwoording instellen

  • Klik op Plesk openen via https://getaweb-hosting.nl:8443/
  • Login met gebruikersnaam en wachtwoord
  • Klik in het linkermenu op Mail.
  • Klik op het e-mailadres waarop je een automatisch antwoord wil instellen.
  • Klik op het tabblad Automatische Beantwoording.
  • Zet een vinkje bij Automatische beantwoording activeren.
  • Vul je onderwerpregel in bij Onderwerpregel van Automatische Beantwoording (bijvoorbeeld: Wij zijn afwezig in verband met vakantie tot )
  • Vul de tekst in die in de e-mail moet komen te staan bij Berichttekst van Automatische Beantwoording.
  • Desgewenst kun je het originele bericht doorsturen naar een ander e-mailadres.
  • We raden aan bij Automatische beantwoording uitschakelen een datum in te stellen waarop je weer beschikbaar bent. Op die datum schakelt Plesk het automatische antwoord uit zodra dit niet meer relevant is.
  • Klik op Toepassen.
  • Klik op OK.

Geen toegang meer tot je website of webmail?

Kan je niet meer op de website komen of webmail bekijken dan is je IP-adres waarschijnlijk geblokkeerd op de server. Dit is een beveiliging die we snel kunnen verhelpen.

Dit komt waarschijnlijk doordat je een paar keer een verkeerde wachtwoord hebt ingevuld en dan wordt het IP-adres van je computer geblokkeerd. Hiervoor kunnen wij je IP-adres op een whitelist zetten, zodat je niet meer wordt geblokkeerd.

Hiervoor moeten wij je IP-adres weten. Dit kun je opvragen met: https://www.ip-adres.nl/. Dit is het nummer (je IP-adres) met puntjes ertussen en staat in het midden bovenaan.