Meer omzet met je webshop (deel 1)

Er zijn veel manieren om meer omzet te krijgen via een webshop. In deze blog geven wij een opsomming van mogelijkheden. Een uitgebreide uitleg hebben we er niet bijgezet, maar als je contact met ons opneemt dan vertellen we er graag meer over.

  • Re-marketing van een product. Iemand die eerder een product in het winkelmandje heeft toegevoegd, maar niet heeft afgerekend kun je gerust hierover een bericht sturen.
  • Zet je Unique Selling Points (USP’s) duidelijk in beeld, bijvoorbeeld boven in het scherm of bij de producten. Bijvoorbeeld: een snelle levertijd, lage of geen retourkosten, betere klantenservice, korting bij eerste aankoop, punten sparen, lagere verzendkosten, betere beoordelingen, goedkopere prijs, bredere aanbod, etc.
  • Zorg dat je weet wat het uitvalpercentage is, oftewel hoeveel bezoekers zijn er, hoeveel bestellen er en haken dan af. Gemiddeld haakt 60 tot 80% af. Is dit hoger? Dan moet je de problemen aanpakken. Er zijn tools om te zien wanneer iemand afhaakt. Verricht ook zelf testbestellingen om te controleren of alles goed loopt.
  • Schrap slechte of matige producten en focus op het goedlopend assortiment.
  • Probeer je concurrent voor te blijven, volg trends en plaats zo snel mogelijk nieuwe producten.
  • Volg een goede prijsstrategie. Je hoeft niet altijd de goedkoopste te zijn, maar ook niet in alles duurder zijn. Ben je duurder? Leg dan uit waarom.
  • Verkoop je producten ook via andere kanalen zoals Bol.com, Marktplaats, EBay, etc. Het nadeel is dat je wel een bepaald percentage moet afdragen, maar vooral bij het starten kan het wel interessant zijn.
  • Vraag om beoordelingen. Andere bezoekers lezen dit en het werkt ook nog eens goed voor zoekmachines. Enkele goede sites hiervoor zijn Trust Pilot, The Feedback Company, Google reviews, Social media en Trusted Shops. Plaats ook de beoordelingen weer (automatisch) in je webshop.
  • Werk met upsell, gerelateerde producten en cross-sell. Verkoop producten die je goed kunt combineren met aanvullende accessoires. De upsell kan ook enige tijd na aanschaf.
  • Zorg voor duidelijke en goede productfoto’s en het liefst meer dan één. Denk eventueel aan 360 graden foto’s of video’s. Voeg ook kleuropties toe, zodat er wat valt te kiezen.
  • Hanteer redelijke verzendkosten en eventueel gratis verzendkosten boven een bepaald aanschafbedrag.
  • Zorg voor verschillende betaalmethoden. De klant moet gemakkelijk kunnen kopen.
  • Doe meer met social proof. Bijvoorbeeld vermeld dat een product op een bepaald moment al zoveel is verkocht of een pop-up wie dit product ook heeft gekocht.
  • Werk met schaarste. Hoe zeldzamer het is, hoe liever we het willen hebben. Bijvoorbeeld: alleen vandaag geldig of nog 2 op voorraad.
  • Bied producten of kassakoopjes aan tijdens het afrekenen.

Binnenkort nog meer tips hoe je meer omzet krijgt met je webshop.
Ook interesse in een webshop? Dan horen we graag van je.

Over deze blog

Wij schrijven regelmatig blogs over onze producten en interesses. Ook mailen we dat regelmatig naar onze klanten en relaties. Wilt u op de hoogte blijven? Dat kan door een gratis abonnement op onze nieuwsbrief.

Offerte aanvragen?

Wij bieden producten en diensten voor uiterst concurrerende prijzen met een hoge service.