Meer omzet met je webshop (deel 2)

(nog) meer omzet met je webshop

Onlangs hebben wij al deel 1 van Meer omzet met je webshop online gezet. We kregen veel reacties en daarom nu deel 2.

  • Zorg dat je webshop supersnel is. Bij een trage webshop haken mogelijke klanten al van tevoren af en je wordt niet goed gevonden in Google.
  • Zorg daarnaast ook voor een optimale gebruikerservaring. Via bijvoorbeeld Google Analytics kun je zien wat het gedrag is van de bezoeker in je webshop. Ga daarop onderdelen van je webshop aanpassen. O.a. kun je kijken hoe lang iemand op je website is of je webpagina (producten), waar deze naar toe klikt en waar deze de webshop verlaat.
  • Als je best veel producten hebt, moet het zoeken, filteren en sorteren in je webshop gemakkelijk zijn. Test dit uit door mensen te vragen die dit voor je kunnen doen.
  • Zorg ervoor dat je webshop er ook prima uitziet op een smartphone of een tablet. Afhankelijk van je doelgroep wordt dit enorm veel gebruikt. Kijk dan ook direct naar het ontwerp. Past dit bij je doelgroep? Is het aantrekkelijk genoeg?
  • Ga blogs schrijven over je producten en koppel de blog aan de betreffende producten. Plaats de blogs ook op social media. Je kunt ook anderen vragen om blogs te schrijven over jouw producten of je blogs op andere website (laten) plaatsen.
  • Onderzoek je doelgroep en kom te weten hoe je die kunt bereiken. Promoot ook je product in een magazine of krant die door jouw doelgroep wordt gelezen.
  • Vraag aan klanten om ervaringen met jouw webshop of producten te delen op social media.
  • Plaats banners op je eigen website of die van anderen met links naar je webshop of speciale producten.
  • Plaats video’s met instructies bij je product in de webshop.
  • Neem eens de tijd om te lezen wat Google kan bieden voor retailers. Zie link https://www.google.com/intl/nl_nl/retail/ Hier kun je eenvoudig aan de gang gaan met campagnes.
  • Bekijk en analyseer je concurrenten. Wellicht kun je bepaalde zaken net zo doen of net even anders of beter. Om dit online te kunnen beoordelen kun je ook gebruik maken van een programma die kan kijken hoe jouw concurrent online scoort. Een voorbeeld is semrush.com https://www.semrush.com/lp/traffic-analytics-41/en/
  • Maak gebruik van snippets. Rich snippets zorgen ervoor dat je webshop meer opvalt in de zoekmachines. Bijvoorbeeld in de vorm van reviews, voorraadgegevens, productgelijking, etc.
  • Sluit je aan bij een (web)winkelkeurmerk om zo te laten zien dat men te maken heeft met een betrouwbare webshop.
  • Wijzelf kopen regelmatig boeken over de marketing van webshops. Interesse welke? Laat het me weten en we sturen wat links.
  • Vergeet offline promotie van je webshop niet. Zet een advertentie, plak een sticker op je auto of een bord naast het bedrijf met je url.

Ook interesse in meer omzet met je webshop? Dan horen we graag van je.

Over deze blog

Wij schrijven regelmatig blogs over onze producten en interesses. Ook mailen we dat regelmatig naar onze klanten en relaties. Wilt u op de hoogte blijven? Dat kan door een gratis abonnement op onze nieuwsbrief.

Offerte aanvragen?

Wij bieden producten en diensten voor uiterst concurrerende prijzen met een hoge service.